Blessurepreventie

 

 

 

 

Blessures maken dat mensen minder positief gaan denken over sport en bewegen. Voor wie niet wil bewegen, vormen zij een dankbaar alibi. Preventie is het devies om sportblessures te voorkomen. Wilt u advies of heeft u vragen over klachten tijdens en/of na het sporten, aarzel niet en neem contact op.

 

Hier volgt een aantal tips om je blessurevrij te houden:

  1. Doe altijd eerst een warming up en wat stretchoefeningen om je spieren voor te bereiden;
  2. Hou een variatie aan lichaamsbewegingen; zorg voor een goede verhouding tussen kracht en flexibiliteit;
  3. Bouw de intensiteit van je sporten langzaam op; iedere week niet meer dan 10% extra activiteit;
  4. Eet gezond, drink veel WATER en rust regelmatig. Gun je lichaam tijd om te herstellen;
  5. Luister naar je lichaam! Raadpleeg een arts bij chronische pijn;
  6. Doe altijd een cooling down om spierpijn en klachten te voorkomen;
  7. GA REGELMATIG NAAR DE (SPORT)MASSEUR VOOR EEN MASSAGE!!

     

 

Via onderstaand formulier zend een e-mail naar

Marge Gym voor Health & Body

 

Naam:

Mail:

Onderwerp:

Uw bericht

 

 

marge-gym.nl 2010 Privacy Policy Terms of Use

www.marge-gym.nl